Owsianka z ostropestem plamistym i owocami

0
91
owsianka z ostropestem plamistym
Owsianka z ostropestem plamistym i owocami to doskonała propozycja na rozpoczęcie dnia

Owsianka z ostropestem plamistym i dodatkami? Trudno jest znaleźć lepszą propozycję na śniadanie. Można do niej dodawać rozmaite składniki, m.in. owoce, ziarna czy tłuszcze roślinne. W naszej propozycji jednym z najważniejszych dodatków będzie ostropest plamisty, który posiada liczne właściwości zdrowotne. Dzięki takiemu śniadaniu zyskamy siły na większą część dnia, a także zapewnimy ochronę naszej wątroby.

Owsianka to nic innego jak płatki owsiane przygotowane na mleku lub wodzie. Dawniej w wielu domach stanowiła podstawę porannej diety, jednak w ostatnich czasach została nieco zapomniana. Na szczęście coraz więcej osób zaczyna interesować się zdrowym żywieniem, które zapewnia więcej sił i energii, chroni organizm przed chorobami, a także ogranicza procesy starzenia oraz wspomaga pielęgnację urody. Jak wiadomo, jesteśmy tym co jemy. Dlatego tak ważna jest nasza dieta i wybory żywieniowe. Owsianka z ostropestem plamistym stanowić może doskonały przykład na odpowiednią kompozycję składników odżywczych, zapewniającą lepsze samopoczucie.

Owsianka z ostropestem plamistym

Owsianka może stanowić bardzo smaczne i pożywne danie, które można dowolnie komponować. Poniżej przedstawiamy naszą propozycję:

Składniki:

  • 1 miarka płatków owsianych,
  • 3 miarki wody,
  • 2 miarki mleka sojowego lub kokosowego,
  • 2 łyżki mielonego ostropestu plamistego, najlepiej moczonego przez noc,
  • 1 łyżka namoczonych nasion chia lub siemienia lnianego,
  • kilka truskawek,
  • drobno pokrojone jabłko,
  • domowa granola,
  • szczypta cynamonu,
  • opcjonalnie – syrop z agawy, ksylitol, cukier trzcinowy,
  • opcjonalnie – odżywka białkowa dla sportowców.

Do owsianki można również dodawać inne składniki, w zależności od potrzeb żywieniowych lub smaku.

Przygotowanie:

  • do garnka wlewamy wodę i wsypujemy przepłukane wcześniej płatki owsiane,
  • całość zagotowujemy na małym ogniu,
  • po uzyskaniu odpowiedniej miękkości owsianki dodajemy ostropest, mleko, cynamon, oraz nasiona chia lub siemię lniane, a następnie wszystko mieszamy,
  • całość dosładzamy syropem z agawy lub innym słodkim dodatkiem, a także dodajemy białko w proszku.
  • Po wyłożeniu do talerza dodajemy owoce i granolę.

Dlaczego owsianka z ostropestem i owocami jest zdrowa?

Owsianka zapewnia całe spektrum wartości odżywczych, dzięki obecności różnorodnych składników. Najważniejsze z nich to jednak same płatki owsiane oraz zmielone nasiona ostropestu.

Płatki owsiane

Zawarty w płatkach błonnik przede wszystkim pozwala skutecznie dbać o linię. Jest również pożywką dla dobrych bakterii, wspomaga pracę jelit oraz zapewnia uczucie sytości. Ponadto płatki owsiane wpływają na:

  • obniżenie poziomu cholesterolu,
  • zmniejszają ryzyko rozwoju nowotworu jelita grubego,
  • naturalnie stabilizują poziom cukru,
  • dostarczają znacznych ilości magnezu,
  • chronią układ krwionośny,
  • zapewniają znaczną energię na długi czas.

Ostropest plamisty mielony

Dodanie do owsianki mielonych nasion ostropestu zapewnia dostarczenie organizmowi cennych składników aktywnych, pozwalających w skuteczny sposób chronić układ trawienny, a w szczególności wątrobę. Jego zastosowanie zapewnia m.in.:

  • lepszą ochronę przed wszelkimi dolegliwościami wątroby,
  • skuteczniejszą ochronę przeciwnowotworową,
  • redukcję uczucia zgagi,
  • ograniczenie reakcji alergicznych,
  • zmniejszenie ryzyka rozwoju chorób nerek.

Pozostałe składniki

dodanie do owsianki owoców zapewnia dostarczenie organizmowi niezbędnych witamin i cukrów prostych, dających więcej energii na rozruch z samego rana. Nasiona chia lub siemię lniane to przede wszystkim bogactwo ważnych dla zdrowia kwasów omega-3. Odżywka białkowa to z kolei źródło ważnych aminokwasów, pozwalających na szybszą regenerację całego organizmu.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wstaw swój comentarz!
Wpisz tutaj swoje imię