Sałatka z selera naciowego, jabłek i orzechów włoskich

2
2969
sałatka z selera naciowego
Sałatka z selera naciowego to wspaniały przepis na smaczne i niezwykle odżywcze danie

Sałatka z selera naciowego, jabłek, marchewki i orzechów włoskich to spaniała propozycja dla spragnionych dobrego smaku i źródła wspaniałych wartości odżywczych. Jej przygotowanie nie wymaga wielkiego wysiłku, ani dużego doświadczenia kulinarnego. Stanowić może samodzielny posiłek, a także dodatek do wielu różnych dań. Polecamy nasz przepis.

Nie od wczoraj wiadomo, że sałatki warzywno-owocowe to wspaniały sposób na zdrowy i pożywny posiłek. Zestawienie wysokiej jakości produktów roślinnych, a także dodanie wyrazistych dodatków i przypraw sprawia, że satysfakcja z jej przyrządzenia będzie pełniejsza. Nie trzeba się również ściśle trzymać proponowanego przez nas przepisu, gdyż wiele składników może z powodzeniem znaleźć godnych następców. Niemniej jednak, kluczowym elementem naszej propozycji niewątpliwie pozostaje seler naciowy.

Sałatka z selera naciowego, jabłek i orzechów włoskich źródłem zdrowia i wspaniałego smaku

Zastosowany w sałatce seler naciowy zapewnia doskonałe właściwości odżywcze i zdrowotne. Przede wszystkim wspomaga proces utrzymywania właściwej wagi ciała, ułatwia trawienie i zapobiega problemom gastrycznym. Posada także właściwości przeciwzapalne, antybakteryjne i zawiera cenne związki aktywne, które ograniczają ryzyko rozwoju chorób nowotworowych. Ponadto, doskonale nawadnia organizm i dostarcza wielu cennych witamin i minerałów.

Niniejszy przepis przewiduje również dodanie do sałatki jabłek, które doskonale zrównoważą smak pozostałych składników, a także dostarczą dodatkowych wartości odżywczych. Dodatek miodu z kolei przełamie kwasowość soku z cytryny, a także zapewni właściwości przeciwzapalne. Marchewka stanowi doskonałe źródło witaminy A, oraz nada całej potrawie przyjemnej chrupkości. Również zaproponowane w sałatce orzechy włoskie wspaniale zmienią strukturę całej potrawy, nadadzą przyjemnego wyglądu i dostarczą cennych kwasów tłuszczowych. Dzięki tym wszystkim składnikom sałatka z selera naciowego może być z powodzeniem traktowane jako jedno z pełnych i zdrowych dań w ciągu dnia.

Sałatka z selera naciowego – Przepis

Składniki:

  • Kilka umytych łodyg dużego selera naciowego,
  • 2-3 jabłka typu Kortland lub Jonagold,
  • 3 średniej wielkości marchewki,
  • oliwa z oliwek,
  • łyżka świeżego soku z cytryny,
  • łyżka musztardy,
  • łyżka naturalnego miodu,
  • szczypta soli i pieprzu do smaku,
  • kilka orzechów włoskich,
  • mięta do dekoracji.

Przygotowanie:

  • Seler naciowy dokładnie myjemy i kroimy na małe kawałeczki.
  • Marchewkę po obraniu ścieramy na tarce o dużych oczkach.
  • Jabłka obieramy i kroimy w kosteczkę.
  • Kruszymy orzechy włoskie na mniejsze kawałki.
  • Wszystkie przygotowane składniki dokładnie mieszamy w misce.
  • W osobnej misce mieszamy musztardę, oliwę z oliwek, miód i sok z cytryny.
  • Doprawiamy zmielonym pieprzem i solą.
  • Na koniec, przed podaniem, całość polewamy sosem i dekorujemy miętą.

Życzymy smacznego i dużo zdrowia!

Poprzedni artykułOlejek z oregano – Właściwości, zastosowania, skutki uboczne
Następny artykułOlej pistacjowy – Najważniejsze informacje i wskazówki
Jestem dietetyczką i na co dzień pomagam ludziom w układaniu zrównoważonego menu oraz kształtowaniu zdrowych nawyków żywienia. Swoją wiedzą i doświadczeniem chętnie dzielę się nie tylko w kontakcie bezpośrednim, ale także na łamach portali branżowych. W szczególności interesują mnie zagadnienia zapobiegania problemom zdrowotnym dzięki odpowiedniemu stosowaniu diety i zachowywaniu zdrowego stylu życia. Staram się również stale rozwijać własne kompetencje, uczestnicząc w rozmaitych szkoleniach oraz czytając najnowsze doniesienia naukowe. Piszę także regularnie o najzdrowszych produktach spożywczych i sposobach ich wykorzystania. Ponadto często dzielę się swoimi ulubionymi przepisami kulinarnymi. Mam głęboką nadzieję, że moja codzienna praca przyczyni się lepszego zrozumienia znaczenia żywienia oraz osiągania codziennych korzyści zdrowotnych oraz lepszego samopoczucia.

2 KOMENTARZE

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wstaw swój comentarz!
Wpisz tutaj swoje imię

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.